Круглий стіл з питань дотримання вимог законодавства у сфері захисту споживачів при обслуговуванні на АЗС

6 листопада 2018 року у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Херсонській області відбулося засідання круглого столу з суб’єктами господарювання, діяльність яких пов’язана з реалізацією паливно-мастильних матеріалів та іншої нехарчової продукції. Участь у заході взяли регіональні представники мережі АЗС провідних торговельних марок, які представлені на ринку палива України, представники Громадської ради при ГУ ДФС в Херсонській області та АР Крим.

Ця зустріч ініційована Управлінням захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області. Як зазначила Наталя Клим, начальник Управління захисту споживачів, метою проведення заходу є підвищення обізнаності суб’єктів господарювання, які працюють на ринку паливно-мастильних матеріалів Херсонщини щодо їх прав, обов’язків та відповідальності під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері захисту прав споживачів.

 

«Для нас дуже важливо пояснити права і обов’язки не тільки представників даного бізнесу, але й державних органів, які здійснюють нагляд, тобто, обох сторін. І такі заходи – є робота на упередження порушень, аби скарг і нарікань на діяльність суб’єктів господарювання було якнайменше», – сказала Наталя Клим .

Заступник начальника Управління захисту споживачів Олександр Мандра зупинився на порушеннях, що були виявлені під час планових перевірок АЗС, які наразі тривають в області. Зокрема,  оформлення Куточка споживача і його інформаційного наповнення виключно державною мовою. Також він зазначив, що і обслуговування клієнтів має бути державною мовою. Протягом 9 місяців поточного року до Управління  захисту споживачів надійшло чимало звернень. 80% штрафних санкцій застосовані саме через мовні порушення.

Присутніх поінформували про інші напрямки діяльності Управління захисту споживачів такі, як контроль у сфері реклами, метрологічного нагляду. Окремо зупинилися на особливостях ринкового нагляду і його основних відмінностях від заходів державного нагляду (контролю); яку продукцію з точки зору ринкового нагляду можна дослідити на автозаправних станціях і обов’язкову наявність відповідних документів на кожен вид продукції, яка на них реалізується.

Зустріч пройшла в доброзичливій атмосфері та конструктивному діалозі. Регіональних представників автозаправних станцій цікавило що таке планові та позапланові перевірки, коли і за яких умов вони проводяться, які вимоги до маркування товару та ін. На всі питання були дані вичерпні відповіді. Під час спілкування було запропоновано і у подальшому проводити подібні обговорення.

Зі свого боку, начальник Управління захисту споживачів Наталя Клим наголосила, що Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області та, зокрема Управління захисту споживачів, відкриті для діалогу і обговоренню нагальних питань з представниками бізнесу для їх ефективної роботи в рамках чинного законодавчого поля.